Rondreis Ger & Diety.reismee.nl

Manilla

Wij hebben er zin in!!!!!!!

Zondag 2 november is het dan zover onze reis naar de Filippijnen begint vandaag. Cor & Jannie staan rond 8.00 uur op de stoep om ons naar Schiphol te brengen. Wat een luxe!!!!!!

Op Schiphol aangekomen kunnen wij gelijk inchecken en daarna drinken we nog even een kopje koffie. Thea komt ons ook nog verrassen met een uitzwaai bezoek. Wat leuk!!!

Na het passeren van de douane en nog de nodige tax free inkopen kunnen we aan onze reis beginnen.

Na een voorspoedige reis van ruim 11.00 uur komen we aan in Hongkong. Hier hebben we 2 uur tijd voor de overstap naar Manilla.

Wanneer we allemaal zijn ingecheckt voor Manilla blijkt dat er iets (wat wordt niet vermeld) niet goed werkt. Wachten dus op de nodige mankracht om het euvel te verhelpen.

Al snel komen we er achter wat er niet goed werkt nl. de ventilatie. Het wordt steeds warmer en warmer binnen en al snel zitten we ons zelf koelte toe te wapperen met de safety card.

Maar het komt allemaal goed na een vertraging van 2 uur stijgen we op naar Manilla.

Op het vliegveld in Manilla wacht ons een warm onthaal. Mackayla heeft de Friese vlag meegenomen en hangt uit het raam naar ons te zwaaien. We kunnen hun dus onmogelijk over het hoofd zien. Verder worden we verwelkomt met bloemen en natuurlijk de nodige omhelzingen. Wat heerlijk om iedereen weer te zien.

Bij mijn broer thuis blijkt ook de nodige versiering aanwezig en ook hier weer de Friese vlag en met het oog op de Kerst ook al diverse kerstverlichting. In de Filippijnen begint men al vroeg met de Kerstversiering zo kunnen ze er nl.heel lang van genieten in de winkels schalt ons de let it snow enz al tegemoet.

Na deze lange reis doen we de eerste dag rustig aan. Even lekker acclimatiseren, koffers uitpakken en niet te laat naar bed zodat we aan de warmte en het ritme van hier kunnen wennen.

Werkbezoek

Dinsdag 4 november gaan we een bezoek brengen in de werkplaats van mijn broer waar de medewerkers druk bezig zijn met reparaties aan de fitness toestellen en het maken van nieuwe stoelen voor de fitness centra. Het zit er voor onze begrippen allemaal wat chaotisch en rommelig uit maar voor hier is dat heel normaal.

We worden hartelijk ontvangen en na de rondleiding en kennismaking willen Ger & ik graag even de wijk verkennen. De beveiliger vind het geen goed plan dat wij alleen op stap gaat dus onder haar begeleiding krijgen we een rondleiding door de wijk en tevens veel informatie. Leuk hoor.

Poseren

Bewoners en kinderen (dat zijn er heel veel) begroeten ons uitbundig en willen heel graag voor de camera poseren. Verbazing wekkend vind ik elke keer weer dat mensen het geweldig vinden om te poseren, heel tevreden zijn met het feit dat je hen de foto laat zien, ze zelf geen exemplaar ontvangen en dat een wild vreemde met hun foto loopt ''te pronken’’.

Straatbeeld.

Het verkeer is in onze ogen een dikke chaos. Het is ontzettend druk op de wegen, men haalt links en rechts in en 's avonds moet je niet vreemd opkijken als een groot deel van het verkeer geen verlichting aan heeft. Maar och dit alles went snel.

Desondanks maken de mensen een heel relaxte en blije indruk.

Bepalend voor het straatbeeld hier zijn met name de Jeepney’s en de fiets- en brommertaxi’s. Onder begeleiding van de beveiliger hebben wij ook gebruik gemaakt van een Jeepney. Dit is een feest op zich.

Omdat de bevolking hier aanmerkelijk kleiner is dan wij wordt het bij het opstappen zo’n beetje hotel stoot je hoofd niet. Bukkend naar binnen lopen valt niet mee omdat de chauffeur alweer gang zet zodra de laatste passagier zijn voet op het achterdek zet. Omdat iedereen overal de Jeepney kan aanhouden wordt er met veel kracht geremd en schiet je heerlijk naar voren of zijwaarts. Dus hou je goed vast!!!! of ga als haringen in een ton zitten.

Cor

Welkom in Azië ????????????

Greetje

Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te 'volgen'. Goed te lezen dat ondanks het nodige oponthoud cq vertraging de aankomst heel 'warm' was! Geniet van alles.....de komende maanden.
Liefs B&G

Peter

Leuk stukje weer. Wij gaan jullie zeker volgen deze maanden