Rondreis Ger & Diety.reismee.nl

1 week Manilla

Onze eerste week in Manilla.

Via skype had ik Mackayla beloofd dat ik haar zou leren hoe ze een cake kan bakken. Gelijk de eerste dagen cake meel gekocht en samen met haar naar de winkel voor een bakblik. Nou dat viel niet mee. We zijn in verschillende winkels geweest maar geen bakblik te vinden dan maar een doosje Magnums en versiering mee voor de cake (M&M’s en koekjes uitgezocht door Mackayla) mee naar huis. Ook lekker!!!!

Aangezien we wel alle ingrediënten voor handen hadden hebben we 2 aluminium bordjes gebruikt voor de cake ging prima.

Ger had 2 koksmutsen voor ons gemaakt helemaal echt.

De cake vond na afloop gretig aftrek en was in now time op. Hij smaakte heerlijk dus voor herhaling vatbaar.

Massage

Ons al een paar dagen verheugend op zo’n heerlijke Aziatische massage zal het vandaag gebeuren. De rug massage gebeurt hier met het plaatsen van brandende kaarsen in plastic bakjes op je rug. Niks engs aan het voelt heerlijk ook de massage is zoals het hoort fantastisch. Na afloop mag ik nog 5 minuten blijven liggen en dan komt het………… bij het opstaan voel ik de rechterkant van mijn onderrug die is erg pijnlijk en stijf. Ik kan amper bukken en de kleren aankrijgen. Oh,oh dit was niet de bedoeling. Ger zit al buiten op mij te wachten en merkt op dat ik nogal overhaal naar links maw behoorlijk briek loop!!!!! Dat voel ik zelf ook ik hang behoorlijk over naar links.

Voor we verder gaan eerst maar een kopje koffie die nog geen 10 eurocent kost en heerlijk smaakt prima. Met beleid opstaan en lopen en de kuilen zoveel mogelijk ontwijken dan moet het lukken.

Naarmate de avond vordert wordt het steeds beter en de volgende dag is het ''leed'' geleden. Maar voorlopig niet terug naar die massagesalon. Elders maar weer een herkansing. Want eerlijk is eerlijk na 1 zo’n ervaring laat ik mij natuurlijk niet uit het veld slaan.

Uitgaan in Manilla:

Ook van het uitgaans leven moet je natuurlijk geproefd hebben als je hier bent. Donderdagavond naar het optreden van de band Part III. Fantastisch wat kunnen die lui spelen we hebben genoten.

Als je hier een biertje besteld krijg je gelijk een hele emmer met 6 flesjes in grote blokken ijs zo blijft het koel. Tevens krijg je nog een ijsemmer vol ijsblokjes waar je je biertje mee kunt aanvullen om het koel te houden. Nooit gedacht dat ik nog eens bier met ijsblokjes zou drinken.

School.

Op de Filippijnen wonen ontzettend veel kinderen. Van 6 - 16 jaar zijn de kinderen verplicht om onderwijs te volgen.

Er zijn 2 soorten scholen nl. de rijksscholen (rs) en particulieren scholen (ps).

In de (rs) zitten 80 kinderen of meer per klas. Ivm het grote aantal leerlingen (zullen ze bij ons jaloers op zijn) en de capaciteit van de scholen niet groot genoeg is wordt er in 2 ploegen les gegeven nl. van 07.00 - 12.—uur en van 13.00 tot 18.00 uur

Het aantal leerlingen op de particuliere scholen waar Micheal & Mackayla opzitten varieert het aantal leerlingen van 20 - 35 kinderen per klas. Zij krijgen les van 07.00 tot 14.30/15.30 uur.

Alle scholen hanteren een schooluniform en per dag zijn er voorschriften welk uniform en schoenen gedragen dienen te worden. Tevens dragen alle leerlingen een ID card en enorme tassen met schoolboeken. Veel kinderen worden met de schoolbus gebracht of door de ouders zelf. Bij de poort staat beveiliging.

Zonder ID card van school kun je als ''ophaler'' geen kinderen meenemen. Ik wordt nu zonder ID toegelaten omdat Mackayla mij heeft voorgesteld als haar Tita Diety from Holland en dat heb je toch ”even” een streepje voor.

Beveiliging.

Beveiliging kom je hier overal tegen. Bij elke ingang van de winkelcentra wordt de inhoud van je tas gecontroleerd en indien nodig wordt je gefoueerd plaats.

In de winkels zelf is enorm veel personeel aanwezig. Wij hebben de indruk dat er meer personeel rondloopt dan klanten. De bediening is uitermate vriendelijk en ze begroeten ons allemaal. Dit is natuurlijk erg leuk maar voor hen 1 keer en voor ons tig keer terug groeten en glimlachen.

Overal is de kerstversiering volop aanwezig en dit geeft veel kleur en gezelligheid. Beveiliging is ook bij de ingang van de wijken bij binnenkomst gaat de slagboom omhoog. Woon je niet in de wijk maar ga je iemand bezoeken dan laat je het rijbewijs achter bij de beveiliging en krijg je bij het verlaten van de wijk weer retour. Er wordt dus goed opgepast.

tot de volgende keer Ger & Diety

Cor

Nou jullie vermaken zich wel zo te lezen.
Die emmers met bier is ook wel wat voor hier!
Leuke foto waar je fan op je afkomt vliegen.
Fans zijn altijd leuk nou. Het massage gebeuren heeft
toch niet met de leeftijd te maken hopelijk.
Anders in februari maar in de herkansing????.
Veel plezier nog en de groetjes aan iedereen.
Zo meteen op weg voor een bierontbijtje in de Cambuur bar. Even voor Wiep, 1/2 1. Cambuur - Ajax.
Greetz Cor.

dietydevries@gmail.com

Volgens Wiep wordt 2-1???????? wij vermaken ons idd prima net geboekt voor Palawan in december.

Minnie en Herrie

Hallo luitjes, het gaat jullie daar goed , maar Diety voor lopig maar niet meer massage, en had Ger hier dan geen last van?.
Ga maar lekker bakken en een biertje drinken (geen emmers vol natuurlijk) en geniet maar , wel vind ik dat de kinderen daar lange dagen op school zijn vanaf 7.00u tot een uur of drie, is dat vanwege de warmte overdag.
Liefs van ons en tot horens H en M

Greetje

Zo te lezen vervelen jullie je niet integendeel.......... Wat geweldig om ook naar Palawan te gaan Ik las recent dat dit eiland is uitgeroepen tot het mooiste eiland ter wereld (nr 1 top 10) met een prachtige en bijzondere natuur! Benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren maar dat lezen we wel weer tzt.
Liefs en groeten, B&G

Betty en Fokke

Zonder twijfel een uitstekend begin van de vakantie. een gekoeld biertje is nooit weg natuurlijk. Hoe serveren ze de witte wijn daar, ook zes flessen in een emmer? Ja, die "massage tik" is toch niet zonder risico stellen we vast. Hier alles onder controle zijn nog even bij vrienden in de Heimat geweest ook gezellig. Druk bezig met blad ruimen, stamppot eten etc. Groetjes aan allen en veel plezier de komende tijd.