Rondreis Ger & Diety.reismee.nl

Even bijpraten

Afgelopen week hebben we ons wederom niet zo druk gemaakt en dat heeft ook helemaal geen zin hier.

Alles kost de nodige tijd.

Als we ons met de auto verplaatsen (want lopen doe je hier niet) naar bv 1 van de vele grote en mooie winkelcentra dan zijn we afhankelijk van de verkeersdrukte al snel zo’n 1-2 uur onderweg. Betekend dat je met winkelen bijna een hele dag kwijt bent.

Omdat wij hier tot eind januari blijven en we tot 3 dec. een visum hebben zijn we vorige week op zoek gegaan naar bureau off Emigration. Een feest op zich.

Dit bureau bevind zich nl.in een winkelcentra maar staat slecht aangegeven.

Na tig keer vragen aan diverse security (en die zijn hier echt in hele grote getale aanwezig) kwamen we toch aan daar waar we zijn moesten.

Vooraf moesten we pasfoto’s laten maken want voor een visum heb je hier pasfoto’s nodig met een witte achtergrond en zonder bril. Dus Cor die van jou konden we niet gebruiken.

Na het maken van de pasfoto vielen we bijna van de stoel.

Ger en ik kregen allebei een A4 tje onder de neus gedrukt waarop we een keus moesten maken welk borstbeeld en kleding we uitkozen zodat ze daarop onze hoofden konden plakken.

Wauw spannend wat daar uit zou komen. Na een halfuurtje konden we de foto’s ophalen.

Oh help geen gezicht we hebben een schouderpartij van hier tot Tokio en het lijkt echt nergens op. Maar oké als dit de regels zijn dan zullen wij niet moeilijk doen.

We kregen beide 4 foto’s en een cdtje zodat we evt. nog meer foto’s indien nodig kunnen afdrukken. Nou dat denk ik niet!!!!!!!!!

Het bleek dat we een week te vroeg waren voor de aanvraag voor het visum. Geen punt we weten nu in ieder geval waar ze zitten en de foto’s zijn er klaar voor.

Donderdagavond zijn we gezellig uit geweest naar de Off The Grill waar ook de band Part III een optreden verzorgde.

Was heel gezellig.

Ook vanuit het publiek zijn er mensen die zich op het podium wagen en fantastisch zingen (geen karaoka) ook Minie heeft voor ons gezongen. Geweldig!!!!!

De Filipino’s zijn gek op eten en drinken. In no time zijn de tafels naast de emmers bier tevens bezaaid met eten en wordt er een stevig vorkje weg gewerkt.

Batangas.

Dit weekend zijn we met de hele famille (7 personen) naar het zuiden van Luzon afgereisd en belanden in Batangas.

Fantastisch. Omdat Mariel vrijdag tot laat in de avond colleges moest volgen zijn we zaterdagochtend vroeg vertrokken.

Om 5.00 uur rammelde de wekker en om 6.10 uur zaten we in de auto. Dikke pluim!!!!!

Het ontbijt gingen we onderweg inslaan. Bij de Jollibee werden de nodige inkopen gedaan zoals spaghetti, broodje hotdog en Ice tea en hete chocolade melk.

Dat laatste heb ik genomen want ik moet er niet aandenken om zo vroeg al aan de warme hap en die hotdog lachte me ook niet toe. Geen probleem ietsje minder mag best. Ik heb toch al het gevoel dat door het vele zitten, auto rijden etc. de kilo’s mij aardig weten te vinden.

Aangekomen in Batangas ( zo’n 4 uur rijden) op zoek naar een hotel.

We kozen voor Eagel Point. Geweldig wat een leuk hotel.

Het is opgebouwd in terras vorm en wij hadden vanaf onze waranda uitzicht op zee. Diverse zwembaden waren aanwezig en ook hele leuke terrassen en fantastisch eten en hele leuke bediening.

Daarnaast hebben we genoten van een prachtige zonsondergang.

Kortom een plek om terug te komen.

Zaterdag hebben we ons heerlijk vermaakt bij het zwembad lekker relaxen en de kids heerlijk zwemmen. Die waren 's avonds gevloerd.

Het hotel beschikt over een privé eiland met zilverzand strand waar je in een bootje in 20 min. naar toe gebracht wordt. Hier hebben we zondag gebruik van gemaakt.

De boot genaamd Lady Susan ( leuk hè Susanna) bracht ons met 3 bemanningsleden naar het eiland.

Via het hotel kon je eten bestellen wat in koelboxen meegaat en door de bemanning van de boot wordt klaar gemaakt.

Verder ging natuurlijk onze snorkel uitrusting mee en de onderwater camera.

Helaas bleek dat er veel kiezels waren en grote glibberige rotsblokken met koraal aanslag als je het water inging. Het snorkelen werd dus voor ons oudjes niks eerst volgende week maar schoentjes halen die ons tegen deze scherpe kiezels beschermen.

Michael en Mackayla hadden minder moeite met de kiezels zij hebben onder begeleiding gesnorkeld en vonden het geweldig in het water. Diverse schelpen zijn door Mickael & Mackayla naar onze tafel gebracht.

Het was een geweldig weekend.

Tot de volgende keer.

Oant sjen Ger & Diety

Ytje

Mooi hoor Ger Diety,hebben de beveiliging daar ook stokjes?toen wij in Manilla waren hadden ze die wel

Diety de Vries

Ja Ytje ze controleren met een stokje de tas voelen nog even en dan mag je doorlopen.Tijdens het doorlopen wordt je gescand.

lenny

Wat een geweldige tijd hebben jullie weer

Fokke

Leuke beach trip. Jammer dat er niet gesnorkeld is. Veel plezier.

Herrie en Minnie

Wat een prachtig verhaal, heb nog even zitten lachen ook met die foto sessie van jullie, nou geniet maar.