Rondreis Ger & Diety.reismee.nl

Vertrek Ruby en meer.

Vertrek orkaan Ruby.

Spannend was het wachten hier op de orkaan Ruby zoals wij eerder al gemeld hebben.

Voor het eerst werd de bevolking van de Filipijnen goed geïnformeerd over de weg die Ruby ws. zou volgen en hoe men het beste kon handelen.

De orkaan Ruby heeft verwoestende sporen achtergelaten op diverse eilanden en er

zijn toch nog 21 slachtoffers gevallen voor zover bij ons bekend.

Hier werd Ruby zondagavond of maandagochtend verwacht.

Wij hebben hier diverse voorzorg maatregelingen getroffen zoals: zandzakken inslaan, noodverlichting aanschaffen, boodschappen in huis halen, alle apparatuur voor 100% opladen, kerstversiering aan de buitenkant weghalen enz.enz.

We waren ons zelfs al aan het voorbereiden om weer ouderwets spelletjes te doen aangezien de elektriciteit afgesloten zou worden.

Daarnaast wilden wij zoveel mogelijk proberen om familie en vrienden in Nederland via FB, weblog, appjes en wat er maar meer voorhanden is te informeren.

Op dikke regen buien en wat harde wind na hebben wij hier weinig last gehad. De orkaan heeft een andere route gekozen en is over zee vertrokken.

De voorspelling is echter wel dat er in december nog 2 orkanen verwacht kunnen worden waar en wanneer op dit moment niet bekend.

Wij sjogge ut wol.

Planning voor de komende weken.

Onze reisplannen zijn nu als volgt: tot eind volgende week blijven wij in Marikina City. van 19 dec.tot 24 dec. hebben we een binnenlandse vlucht geboekt naar het bounty eiland Boracay en van 25 dec tot 30 dec. verblijven we op het prachtige eiland Palawan. Begin januari willen we indien mogelijk naar het noorden van Luzon en van 12 januari tot 19 jan.verblijven we op het eiland Guimaras.

Jullie merken wel genoeg activiteiten.

Visum

Daarnaast stoeien we nog steeds met ons visum. We zijn nu 3 keer bezig geweest voor verlenging van ons visum. Gister waren we helaas net te laat bij het kantoor en kon men ons niet meer helpen (grrrrr) en meoten we dus nog een keer. Ik raad iedereen aan om bij een langer verblijf het visum te regelen in eigen land dit voorkomt een hoop frustratie en ws ook kosten want ook hier weet men wel van wanten wat dat betreft.

Vuurwerk.

Gisteren hebben we het dorp Bocaue bezocht om alvast vuurwerk te kopen voor oud/nieuw. Dit ligt zo’n 60 km verwijdert van Marikina City. In dit dorp houdt 90% van de bevolking zich bezig met het maken en verkopen van vuurwerk. Heel veel van dit vuurwerk wordt geëxporteerd naar Europa en Amerika.

Wij kwamen ook met de nodige dozen terug ik ben benieuwd heb mijn hele leven nog nooit vuurwerk gekocht en gebruikt.

Volgens mijn familie hier is het een gekke boel met vuurwerk op oudejaarsavond en de dagen daarvoor.

Kapper

Vanmiddag ben ik naar de kapper hier om de hoek geweest. Oh een feest op zich.

Voor knippen,manicuren en pedicuren betaal je totaal nog geen € 6,—. Dat moet je toch eens mee gemaakt hebben. Het manicuren en pedicuren ging heel zorgvuldig een lekkere voet en handmassage en totaal bijna 2 uur mee onder de pannen. Er waren nog 6 dames die zich te goed deden aan dit festijn.

Onder tussen allemaal TV kijkend waar ze ws. hun favoriete serie volgden met heel veel reclame tussendoor de salon in galmde.

In het vertrek naast de salon was iemand de vloer aan het dweilen. Dit dweilen gebeurde op de volgende manier: natte doek op de vloer en vervolgens zet je je linker of rechterbeen hier bovenop en zo ga je de vloer langs. Ja je spaart wel een dweil stok uit op deze manier.

Toen was mijn haar aan de beurt. De enige kapster die hier rond liep vroeg hoe ik het wilde. Nou dat was simpel de laatste keer had ik in Leeuwarden bij de kapper foto’s gemaakt met mijn mobiel dus die liet ik haar zien.

Helemaal goed!!!!!! Ze begreep het helemaal.

Ondertussen kwam er een verkoopster de salon binnen die saté enz verkocht. De kapster kocht ook het nodige en al etend begon ze aan mijn haar.

Niet te filmen het eind resultaat ziet er dan ook niet uit. Het is allemaal hap-snap en het lijkt net of de muizen overal een hap hebben uitgenomen.

Afschuwelijk!!!!!!

Ik ben bang dat herstel enige weken/maanden gaat duren en ik maar niet teveel in de spiegel moet kijken en op de foto moet willen want het ziet er echt niet uit.

Jullie zullen nu misschien denken ja wat wil je ook voor nog geen € 6,— maar dat zijn hier heel normale prijzen.

Hier kom ik dus niet weer!!!!!

Het weer.

De temperatuur is hier vrij constant zo’n 30 graden en meer. Het is wel heel vochtig voor wie ooit wel eens hortus tuinen heeft bezocht weet zo’n beetje hoe dit voelt.

Buiten in de zon zitten is er niet bij.

Als je buiten zit dan op een overdekt terras. De huizen beschikken niet net als in Nederland over een tuin. De ''tuinen” bestaan meestel uit beton vloer met de nodige potten bloemen meestal Sansevieria.

Ook bij de armoedigste woningen zie je vaak bloemen voor staan.

tot zover onze belevenissen.

Oant sjen Ger & Diety

Reacties

Reacties

ymie

Stuur je wel een foto met je nieuwe kapsel? Ik ben zo benieuwd!
Heel veel plezier in de komende tijd!
Liefs, Ymie.

Cor

Ja die foto moet er komen hoor. Hoop dat je voor feb weer wat bent opgeknapt. Ik kan m'n stoel altijd nog omboeken????. Blij dat het een storm in een glas water was, voor jullie dan te minste. Triest dat er weer zoveel mensen omkomen.
Heb foto's gezien van Palawan, lijkt me een prachtig oord.
Veel plezier alvast daar. Ben echt benieuwd hoe beknipt je er uit ziet, Ger maar ff een plaatje knippen????????
Goedkoop is meestal duurkoop?
Groetjes aan de rest.

Sieta

Wat een prachtig verslag weer van jullie reis geniet er wel van,en bij de kapper geweldig!!!!!!!! kan je toch maar beter meer betalen .
Wens jullie heel veel plezier.
Heeft Ger ook heimwee van de muziek en ons clubje,we missen je wel hoor.

liefs en groetjes Sieta.

Herrie en Minnie

Hallo, wat weer een mooi verhaal , en van die kapper, ik hoop dat Ger hier maar een paar kiekjes van moet maken, wil het natuurlijk ook wel even zien, nou veel plezier verder we horen graag weer wat. liefs ons

Annigje

Lieve mensen, een hele opluchting dat Ruby een andere 'route' genomen heeft. Hopelijk vallen (ook) de twee volgende orkanen mee en kunnen de getroffen gebieden (met hulp van buiten) snel weer een nieuw bestaan opbouwen en kan hiermee het menselijk leed wat worden verzacht. Diety, jouw hap-/snap-kapsel is juist helemaal 'in'. Zet dus op Facebook maar gauw een kiekje van je leuke snoet. Dan kan iedereen het bewonderen (en daarmee komt alles weer goed - sorry, de rijm-Piet moet nog wat afkicken -) Mijn voorstel voor een leuke omschrijving: "Om alles sportief en luchtig te houden, zijn de krullen lichtjes warrig en bewust slordig". (En nu ga ik m'n preek voor zondag schrijven, want oh oh .... wat heb ik vandaag weer een uitstelgedrag.) Tút en leafs fan Annigje.

dietydevries@gmail.com

Lieve luitjes bedankt voor jullie meeleven tav mijn kapsel. Ik begrijp heel goed dat jullie dit willen aanschouwen maaaar helaas er zijn grenzen. liefs Diety

Ytje

Wat weer een mooi verhaal met dito foto's
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!